- zapoznanie uczestników i prowadzących,
- omówienie przebiegu kursu,
- prezentacja dotychczasowych doświadczeń i oczekiwań uczestników.
- edukacja do filmu i poprzez film – cele i specyfika,
- korzyści wynikające z edukacji filmowej,
- sposoby włączania filmu do praktyki szkolnej,
- przykłady ćwiczeń twórczych do wykorzystani w pracy z uczniami.
- filmowe środki wyrazu – przewodnik praktyczny.
- praca z filmem krótkometrażowym – ćwiczenia praktyczne,
- propozycje ćwiczeń z wykorzystaniem filmów dostępnych w serwisie Kinonauci.pl,
- podsumowanie i omówienie prac własnych uczestników.
- Dlaczego właśnie film, czyli o korzyściach wynikających z wykorzystania filmu w edukacji.
- Edukacja filmowa w Podstawie programowej – jakie wymogi stawia przed nauczycielem i jakie możliwości zapewnia?
- Przykłady realizacji wybranych wymagań Podstawy programowej zwykorzystaniem filmu.
- Ćwiczenia twórcze – przykładowe propozycje.
- Jak wzbogacić wiedzę swoją i uczniów o filmie? – rekomendowane źródła wiedzy o warsztacie twórcy filmowego?
- Gdzie szukać filmów z legalnych źródeł oraz materiałów wspierających?
- Jak pracować z filmem w szkole? Wybrane metody i formy pracy z filmem.
- Projektowanie zajęć (również zdalnych) z wykorzystaniem filmu.
- Edukacja do filmu z wykorzystaniem aplikacji internetowej na przykładzie materiałów dostępnych w serwisie Kinonauci.pl.