II MIĘDZYSZKOLNY KONKURS JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Łódzkie – region o wielu obliczach
dla uczniów gimnazjów
Serdecznie zapraszamy uczniów gimnazjów oraz ich nauczycieli do udziału w II edycji Konkursu Języka Angielskiego Łódzkie – region o wielu obliczach. Organizatorem Konkursu jest XV Liceum Ogólnokształcące im. Jana Kasprowicza w Łodzi pod patronatem Łódzkiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego.
Zadaniem uczestników konkursu będzie stworzenie prezentacji multimedialnej w języku angielskim, w której autor przedstawi ciekawe zwyczaje i tradycje kulinarne w swojej okolicy i zachęci odbiorcę do ich poznania. Tematem przewodnim w bieżącym roku szkolnym jest „Multicultural cuisine in Lodzkie region – in the past and nowadays”. Organizatorzy konkursu, dzięki sponsorom (Biuro Turystyczne ATAS) przygotowali dla zwycięzcy bardzo atrakcyjną nagrodę – dofinansowanie w wysokości 500 zł do dowolnego wyjazdu z oferty biura ATAS lato 2014 oraz nagrody książkowe. Szczegółowe informacje o Konkursie znajdziecie Państwo w regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej XV Liceum Ogólnokształcącego www.xvlo.lodz.pl i ŁCDNiKP www.wckp.lodz.pl. (w części poświęconej konkursom).
TERMINARZ KONKURSU
Ostateczny termin zgłoszenia szkoły – 10 grudnia 2013
Etap szkolny – do 17 stycznia 2014
Przesłanie prac konkursowych wraz z protokołem przebiegu eliminacji szkolnych –
do 10 lutego 2014
Eliminacje na II etapie w XV Liceum Ogólnokształcącym w Łodzi –
18 – 19 lutego 2014
Podsumowanie konkursu, wręczenie nagród i dyplomów –
27 lutego 2014
Prosimy o przesyłanie zgłoszeń uczniów do udziału w Konkursie zgodnie z terminarzem Konkursu, faksem 42 252-98-03 lub drogą elektroniczną na adres english.teachers@xvlo.lodz.pl Dziękujemy za przestrzeganie terminów Konkursu i serdecznie zapraszamy!
Aneta Jachimowska
doradca metodyczny
języka angielskiego
Proszę o zamieszczenie „SZYBKIEJ INFORMACJI” na tablicy ogłoszeniowej w pokoju nauczycielskim
REGULAMIN
II MIĘDZYSZKOLNEGO KONKURSU JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Łódzkie - region o wielu obliczach
ORGANIZATOR
Organizatorem II Międzyszkolnego Konkursu jest XV Liceum Ogólnokształcące im. Jana Kasprowicza w Łodzi, patronat - Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli
i Kształcenia Praktycznego
ADRESAT KONKURSU
W konkursie mogą brać udział uczennice/uczniowie publicznych i niepublicznych gimnazjów z miasta Łodzi oraz Aleksandrowa Łódzkiego, Poddębic, Zgierza i okolic tych miejscowości
CELE KONKURSU
- Promowanie wśród uczennic/uczniów znajomości języka angielskiego oraz chęci pogłębiania wiedzy związanej z regionem zamieszkania.
- Stworzenie uczennicom/uczniom możliwości sprawdzenia się w rywalizacji z innymi gimnazjalistami.
- Doskonalenie umiejętności pozwalających podejmować samodzielnie pracę
z wykorzystaniem różnorodnych źródeł. - Integracja środowiska nauczycieli/ek – anglistów i propagowanie idei zdrowej rywalizacji między szkołami.
- Nawiązanie współpracy z gimnazjami Łodzi i regionu łódzkiego.
- Promowanie metody content based learning.
PRZEDMIOT OCENY KONKURSOWEJ
Przedmiotem oceny konkursowej będą walory prezentacji multimedialnych wykonanych w języku angielskim. Tematem prac jest zaprezentowanie ciekawych (według uczestnika) zwyczajów i tradycji kulinarnych w Łodzi lub regionie i zachęcenie odbiorcy do ich poznania. Ocenie podlega również sposób zaprezentowania pracy.
Tematem przewodnim w bieżącym roku szkolnym jest:
Multicultural cuisine in Lodzkie region – in the past and nowadays
Wielokulturowość w kuchni regionu łódzkiego – wczoraj i dziś
STRUKTURA I PRZEBIEG KONKURSU
Konkurs jest organizowany w dwóch etapach:
- Etap I – szkolny
- Etap II – ogólnołódzki z włączeniem miejscowości: Aleksandrów Łódzki, Poddębice, Zgierz i ich okolice
Etap I – szkolny
Do I etapu przystępują uczennice/uczniowie, którzy u nauczyciela/ki przedmiotu w danej szkole zgłosili chęć uczestnictwa w konkursie. Nauczyciel/ka ma obowiązek zgłoszenia szkoły do udziału w konkursie (patrz: załącznik nr 1) w terminie ujętym w terminarzu Konkursu na dany rok szkolny. Zgłoszenia przyjmowane są faksem (42 252-98-03) lub mailem (english.teachers@xvlo.lodz.pl) w terminie do 10.12.2013r.
Etap szkolny przeprowadzany jest w macierzystej szkole ucznia, przez Szkolną Komisję Konkursową powołaną przez Dyrektora Szkoły i polega na wyborze maksymalnie dwóch osób, których prezentacje multimedialne reprezentować będą szkołę w etapie drugim. Szkolna Komisja Konkursowa dokonuje wyboru, przyjmując ustaloną przez siebie formę i punktację. Komisja
ma za zadanie sporządzenie protokołu przeprowadzenia etapu szkolnego konkursu
oraz dostarczenie oryginału lub jego skanu i zwycięskich prac etapu szkolnego w terminie
do 10 lutego 2013r. na adres english.teachers@xvlo.lodz.pl lub do sekretariatu szkoły
(ul. Traktorowa 77, Łódź). Załączone prace nie podlegają zwrotowi. Przekazanie prac organizatorowi jest równoznaczne ze zgodą na ich publikację.
Etap II – ogólnołódzki (z miejscowościami: Aleksandrów Łódzki, Poddębice, Zgierz
i ich okolice)
Do etapu II przystępują uczennice/uczniowie wyłonieni w drodze eliminacji szkolnych. Etap ten odbywa się w XV LO w Łodzi i ma formę ustnej prezentacji w języku angielskim (trwającej maksymalnie 10 min) zakwalifikowanych prac przed Komisją Konkursową. Organizator dysponuje sprzętem do przedstawienia prezentacji multimedialnych.
Eliminacje konkursowe na II etapie zostaną przeprowadzone przez Komisję Konkursową powołaną przez Panią Dyrektor XV Liceum Ogólnokształcącego. O miejscu w konkursie decyduje suma punktów przyznanych za prezentację oraz za sposób jej przedstawienia podczas eliminacji ogólnołódzkich.
Finał konkursu
Uroczystość podsumowująca konkurs, połączona z rozdaniem nagród i dyplomów, odbywa się w XV LO w Łodzi. Uczestniczą w niej laureaci i finaliści, ich nauczyciele
i zaproszeni goście.
Opis wymagań
Uczennice/uczniowie wykonują projekty multimedialne, na które składać się mogą: fotografie, opisy, krótkie filmy, animacje, efekty specjalne itp. Prezentacje powinny być przesłane mailem na adres english.teachers@xvlo.lodz.pl lub dostarczone do sekretariatu XV LO na nośniku multimedialnym (płyta CD/DVD, pendrive – max. do 10MB, zapisane w wersji programu do 2003 roku). Prosimy o zachowanie praw autorskich – wymagane jest podanie źródeł informacji, w tym multimedialnych. Prace konkursowe mogą zawierać maksymalnie 16 slajdów, a ich prezentacja (w języku angielskim) powinna być nie dłuższa niż 10 minut.
Jeśli do prawidłowego odbioru wymagane jest dodatkowe oprogramowanie, prosimy o jego dostarczenie (freeware) na nośniku razem z pracą, jeżeli uczestnicy użyją plików dźwiękowych lub innych urozmaiceń, a nie zapewnią ich poprawnego odtworzenia w dowolnych warunkach, nie będą one brane pod uwagę przy ocenie.
Na finałowy werdykt składać się będzie ocena:
· zawartości merytorycznej pracy
· sposobu przedstawienia prezentacji
· poprawności językowej
· oryginalności ujęcia tematu
· umiejętności informatycznych
· atrakcyjności wizualnej, dźwiękowej i treściowej dla odbiorcy pracy
TERMINARZ KONKURSU
Zgłoszenie szkoły do konkursu – do 10 grudnia 2013
Eliminacje na I etapie – do 17 stycznia 2014
Przesłanie prac konkursowych wraz z protokołem przebiegu eliminacji szkolnych –
do 10 lutego 2014
Eliminacje na II etapie – 18 – 19 lutego 2014
Podsumowanie konkursu, rozdanie nagród – 27 lutego 2014
ZGŁASZANIE UCZNIÓW DO KONKURSU
KARTĘ ZGŁOSZENIA UCZESTNICTWA W KONKURSIE (w załączeniu) należy przesłać faksem 42 252-98-03 lub mailem english.teachers@xvlo.lodz.pl
MIEJSCE PRZEPROWADZENIA ELIMINACJI KONKURSOWYCH
Eliminacje szkolne – macierzyste szkoły uczestników Konkursu
Eliminacje ogólnołódzkie (z miejscowościami: Aleksandrów Łódzki, Poddębice, Zgierz
i ich okolice) – XV Liceum Ogólnokształcące im. Jana Kasprowicza, ul. Traktorowa 77, Łódź
SPOSÓB I TERMIN OGŁOSZENIA WYNIKÓW
Wyniki konkursu będą podane do wiadomości uczestników konkursu na stronie internetowej XV LO (www.xvlo.lodz.pl) i ŁCDNiKP (www.wckp.lodz.pl - w części poświęconej konkursom) oraz przesłane drogą mailową do uczestników w terminie 7 dni od zakończenia eliminacji.
NAGRODY
Laureaci konkursu otrzymają dyplomy oraz nagrody (laureat 1. miejsca – dofinansowanie* do dowolnego wyjazdu organizowanego przez biuro podróży ATAS
i nagrody książkowe, laureat 2. i 3. miejsca – nagrody książkowe).
Sponsorzy – Biuro Podróży ATAS, wydawnictwa językowe
* kupon na wyjazd z katalogu LATO 2014 na imprezę organizowaną przez ATAS Sp. z o.o. z rabatem 500 pln.
UWAGI KOŃCOWE
1. Każda osoba, przystępując do eliminacji konkursowych zobowiązana
jest do okazania ważnej legitymacji szkolnej.
2. Sprawy nieobjęte regulaminem rozstrzyga Komisja Konkursowa.
3. O wszelkich ewentualnych zmianach terminów organizatorzy powiadomią pisemnie.
4. Wyniki konkursu zatwierdzone przez Komisję Konkursową są ostateczne.
Opracowanie Regulaminu Dyrektor XV LO
Aneta Jachimowska
Ewa Kaczorowska
Komisja Konkursowa
Małgorzata Chećko
Aneta Jachimowska
Izabela Jastrzębska
Izabela Wądołowska
Aleksandra Wardzińska
ZAŁĄCZNIKI
- Załącznik nr 1 -
Zgłoszenie szkoły do konkursu
……………………………..
(pieczęć szkoły) ………........, dn. ……………..
KARTA ZGŁOSZENIA UCZESTNICTWA W KONKURSIE
Gimnazjum nr ……... w …………………….., ul. ……………………………………..,
tel.: ………………………. fax.:…………………………. e-mail: ……………………………..
zgłasza uczestnictwo w II Międzyszkolnym Konkursie Łódzkie – region o wielu obliczach
organizowanym przez XV Liceum Ogólnokształcące w Łodzi.
Nauczyciel języka angielskiego: Akceptacja dyrektora szkoły
…………………………………………... .......................................................
(pieczęć i podpis dyrektora szkoły)
Tel. kontaktowy: ………………………
e-mail:…………………………….
Wzór protokołu etapu szkolnego
………………………
(pieczęć szkoły) …………, dn. ...................
PROTOKÓŁ ELIMINACJI SZKOLNYCH
W dniu …..... w Gimnazjum nr …………w ……………. Komisja Szkolna w składzie:
- ………………………………………. – przewodniczący/ca
- ……………………………………….
- ……………………………………….
spośród …….. prac multimedialnych wybrała……, które reprezentować będą Szkołę w etapie finałowym II Międzyszkolnego Konkursu Łódzkie – region o wielu obliczach dla uczniów gimnazjów, organizowanym przez XV Liceum Ogólnokształcące w Łodzi:
Temat pracy projektowej | Nazwisko i imię autora pracy / klasa | Nazwisko i imię nauczyciela przygotowującego |
1.
|
|
|
2. |
|
|
Prace zwycięzców etapu szkolnego załączone są do niniejszego protokołu, ich przesłanie
jest równoczesną zgodą ich autorów na publikację
Podpisy członków Komisji:
………………………………………………..
………………………………………………..
..................................................................
………………………………………..
(pieczęć i podpis dyrektora szkoły)