Chciałbym zaproponować Państwu uczestnictwo w projekcie, którego założenia oraz cele wpisują się zarówno w programy profilaktyczne, jak i programy wychowawcze szkół.
Od kilku lat Teatr Powszechny w Łodzi realizuje cykl edukacyjny „Dziecko w sytuacji”. Jego przedmiotem są problemy młodych ludzi – przedstawione w spektaklach teatralnych, realizowane w warsztatach aktorskich i plastycznych, podejmowane w spotkaniach z psychologiem. „Dziecko w sytuacji” może być doskonałym punktem wyjścia do rozmów na temat pokonywania trudności życiowych, poszukiwania szczęścia, konsekwencji podejmowanych działań albo wykraczającym poza tradycyjną formułę sposobem podsumowania przeprowadzonych wcześniej z nauczycielem rozmów czy warsztatów na dany temat.
W realizację cyklu edukacyjnego zaangażowani są twórcy teatralni, ale również artyści plastycy, humaniści i historycy sztuki. Merytorycznie wspierają nas psychologowie
– dzięki współpracy z Łódzkim Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego.
W ramach cyklu edukacyjnego można realizować następujące zagadnienia
wychowawczo – profilaktyczne:
- rozwijanie umiejętności akceptacji samego siebie
- inspirowanie do samodzielnego wykonywania zadań i podejmowania decyzji
- wdrażanie do samooceny i samodyscypliny
- odkrywanie własnej odmienności, indywidualności
- odnajdywanie swojego miejsca w społeczności
- nabywanie umiejętności radzenia sobie z własnymi emocjami
- dostarczanie wiedzy na temat roli rodziny i znaczenia pozytywnych więzi między dzieckiem a rodziną
- budzenie i rozwijanie zainteresowań osobistych
- pogłębianie i poszerzanie horyzontów światopoglądowych
- kształtowanie umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy i informacji
- rozwijanie szacunku do tradycji i historii własnej rodziny i dbanie o jej korzenie
- rozumienie i poszanowanie dla niezależności i wolności innych ludzi
- inspirowanie do samodzielnego wykonywania zadań i podejmowania decyzji
- uwrażliwienie na zagrożenia dotyczące człowieka we współczesnym świecie
- tworzenie podstaw do aktywnego życia w społeczeństwie
- uczenie odpowiedzialności za własne słowa, czyny, wybory
- poznawanie sposobu wyrażania emocji poprzez działalność artystyczną i kulturalną
- dostarczanie wiedzy na temat roli grupy rówieśniczej w życiu człowieka
- kształtowanie sprawności fizycznej, rozwijanie predyspozycji sportowych
- wprowadzenie w podstawowe procesy komunikowania się
- dostarczanie wiedzy na temat praw i obowiązków człowieka, dziecka, ucznia
- wprowadzanie uczniów w świat wydarzeń społecznych (osierocenie, utrata bliskiej osoby)
Dołączam w formacie pdf mini przewodnik po cyklu „Dziecko w sytuacji”, zachęcając Państwa do kontaktu z nami w sezonie 2015/2016.
Z wyrazami szacunku
Koordynator d/s Marketingu i Sprzedaży
mgr Miłosz Słota
Załącznik | Wielkość |
---|---|
Dziecko w sytuacji.pdf | 5.19 MB |