Oferta Teatru Powszechnego dla łódzkich nauczycieli i uczniów

Aktualności

Chciałbym zaproponować Państwu uczestnictwo w projekcie, którego założenia oraz cele wpisują się zarówno w programy profilaktyczne, jak i programy wychowawcze szkół.

Od kilku lat Teatr Powszechny w Łodzi realizuje cykl edukacyjny „Dziecko w sytuacji”. Jego przedmiotem są problemy młodych ludzi – przedstawione w spektaklach teatralnych, realizowane w warsztatach aktorskich i plastycznych, podejmowane w spotkaniach z psychologiem. „Dziecko w sytuacji” może być doskonałym punktem wyjścia do rozmów na temat pokonywania trudności życiowych, poszukiwania szczęścia, konsekwencji podejmowanych działań albo wykraczającym poza tradycyjną formułę sposobem podsumowania przeprowadzonych wcześniej  z nauczycielem rozmów czy warsztatów na dany temat.

 

W realizację cyklu edukacyjnego zaangażowani są twórcy teatralni, ale również artyści plastycy, humaniści i historycy sztuki. Merytorycznie wspierają nas psychologowie
– dzięki współpracy z Łódzkim Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego.

 

W ramach cyklu edukacyjnego można realizować następujące zagadnienia
wychowawczo – profilaktyczne:

  • rozwijanie umiejętności akceptacji samego siebie
  • inspirowanie do samodzielnego wykonywania zadań i podejmowania decyzji
  • wdrażanie do samooceny i samodyscypliny
  • odkrywanie własnej odmienności, indywidualności
  • odnajdywanie swojego miejsca w społeczności
  • nabywanie umiejętności radzenia sobie z własnymi emocjami
  • dostarczanie wiedzy na temat roli rodziny i znaczenia pozytywnych więzi między dzieckiem a rodziną
  • budzenie i rozwijanie zainteresowań osobistych
  • pogłębianie i poszerzanie horyzontów światopoglądowych
  • kształtowanie umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy i informacji
  • rozwijanie szacunku do tradycji i historii własnej rodziny i dbanie o jej korzenie
  • rozumienie i poszanowanie dla niezależności i wolności innych ludzi
  • inspirowanie do samodzielnego wykonywania zadań i podejmowania decyzji
  • uwrażliwienie na zagrożenia dotyczące człowieka we współczesnym świecie
  • tworzenie podstaw do aktywnego życia w społeczeństwie
  • uczenie odpowiedzialności za własne słowa, czyny, wybory
  • poznawanie sposobu wyrażania emocji poprzez działalność artystyczną i kulturalną
  • dostarczanie wiedzy na temat roli grupy rówieśniczej w życiu człowieka
  • kształtowanie sprawności fizycznej, rozwijanie predyspozycji sportowych
  • wprowadzenie w podstawowe procesy komunikowania się
  • dostarczanie wiedzy na temat praw i obowiązków człowieka, dziecka, ucznia
  • wprowadzanie uczniów w świat wydarzeń społecznych (osierocenie, utrata bliskiej osoby)

 

Dołączam w formacie pdf mini przewodnik po cyklu „Dziecko w sytuacji”, zachęcając Państwa do kontaktu z nami w sezonie 2015/2016.

Z wyrazami szacunku

Koordynator d/s Marketingu i Sprzedaży

mgr Miłosz Słota

Tags: 
załączniki: 
ZałącznikWielkość
PDF icon Dziecko w sytuacji.pdf5.19 MB
Pokaż więcej
strzałka w dół