SZANOWNI PAŃSTWO DYREKTORZY PRZEDSZKOLI, SZKÓŁ PODSTAWOWYCH, GIMNAZJÓW, SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Ośrodek Zarządzania w Edukacji serdecznie zaprasza na spotkanie z przedstawicielem firmy Oficyna MM Wydawnictwo Prawnicze sp. z o.o. Sp. k. na temat Systemu Informacji Oświatowej.
Podczas spotkania uczestnicy poznają odpowiedzi m.in. na następujące pytania:
- Co się składa na system informacji oświatowej?
- Co jest „nie tak” z „nowym sio”?
- Czy należy czynić tak, jak program działa, czy tak, jak prawo stanowi?
- Co jest celem istnienia i funkcjonowania sio w szczególności w zawężeniu do stosowania aplikacji „nowego sio”?
- Jakie są działania MEN (CIE oraz innych podmiotów) w promowaniu konieczności obsługi „nowego sio”?
- Jakie są najważniejsze prawne obowiązki trudne do wypełnienia w odniesieniu do terminów wskazanych np. w ustawie w ramach obsługi „nowego sio”? …i co z tego wynika?
- Jakie dane są gromadzone w „nowym sio” i jakie są tego konsekwencje?
- Czy jest realizowana w „nowym sio” prawem określona zasada „7 dni”?
- Jakie są działania innych podmiotów (GIODO, NIK, RPO, media…) w odniesieniu do „nowego sio”?
- Jak dochodzi do naruszenia prawa w odniesieniu do gromadzenia „danych identyfikacyjnych”? Jak się tego naruszenia ustrzec?
- Jak rozumieć przepisy sankcjonujące?
- Jak może dojść do naruszenia prawa w związku ze zgodą na pozyskanie danych? Jak się tego naruszenia ustrzec?
- Czy można w „nowym sio” gromadzić dane dotyczące „nieobecności”?
- Dlaczego ważne są procedury realizacji kontaktu z pomocą techniczną? Dlaczego najważniejszą procedurą pomocniczą jest procedura odzyskania bazy danych?
- Jak realizować procedurę archiwizacji bazy danych?
- Dlaczego upoważnienia dotyczące dostępu do lokalnej bazy danych mogą być niezgodne z prawem? Jak to sprawdzić? Jak to „naprawić”?
- Jaka jest przyszłość „nowego sio”?
Spotkanie odbędzie się 21 maja 2015 r. w godz. 10.00-14.00 w siedzibie ŁCDNiKP ul. Kopcińskiego 29 sala 310.
Zainteresowanych Państwa uprzejmie prosimy o przesłanie Karty Zgłoszenia do 18 maja 2015 r. faxem lub pocztą na adres ŁCDNiKP lub doręczenie osobiście do sekretariatu
(pokój 209).
Koszt udziału w spotkaniu: 120-, zł.
Liczba miejsc ograniczona. O zakwalifikowaniu decyduje kolejność zgłoszeń.
Opracowała:
Elżbieta Kolczyńska