Wydarzenie odbędzie się 20.10.2020 roku w Centrum Dialogu im. Marka Edelmana w Łodzi (godziny 10:30-16:00).
Organizatorzy: Szkoła Podstawowa nr 111 w Łodzi oraz Szkoła Podstawowa nr 26 w Łodzi.
Współorganizatorzy: Centrum Dialogu im Marka Edelmana i Stowarzyszenie Łódzka Akademia Dramy.
Partnerzy: Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego, ROKOMI - Rozwój Kompetencji Miękkich.
Konferencja jest skierowana do nauczycieli, pedagogów i wychowawców, zainteresowanych zwiększeniem swoich kompetencji w zakresie pracy z dziećmi zagrożonymi szkolnym i rówieśniczym wykluczeniem (dziećmi uchodźców, dzieci Polaków wracających z długotrwałej emigracji, dzieci wywodzących się z mniejszości narodowych, etnicznych i religijnych, dzieci chorych, niepełnosprawnych).
Konferencja odbędzie się w ramach realizacji programu „Barwy Polski”, promującego tolerancję i wielokulturowość (autorzy: Małgorzata Matecka i Piotr Malesa). Spotkanie ze znanymi specjalistami-praktykami będzie sprzyjało wymianie doświadczeń.
Zgłoszenie udziału (imię i nazwisko, miejsce pracy, telefon kontaktowy) oraz informację o wyborze maksymalnie dwóch warsztatów, prosimy wysyłać na adres: konferencja.roznirowni@gmail.com
Koszt udziału: 50 zł/os.
Wpłaty (z dopiskiem „konferencja”) prosimy dokonywać na konto:
Nr rachunku: Bank Zachodni WBK 68 1090 2705 0000 0001 2412 9139
Stowarzyszenie ŁAD Łódzka Akademia Dramy, Łódź 91-084, ul. Bardowskiego 52 m 37
W załączeniu: Plan spotkania
Opracowała:
Emilia Gralewska, doradca zawodowy
Plan spotkania
Część konferencyjna:
Lp. | Temat | Prelegent |
1. | Mów do mnie jak do przyjaciela – o budowaniu szkoły otwartej, tolerancyjnej i odpowiadającej na potrzeby środowiska | Małgorzata Tomaszewska - Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 111 w Łodzi |
2. | Jeden stopień do normalności – o łamaniu barier | Michał Różański - Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 26 w Łodzi |
3. | Pełnia życia – o budowaniu przestrzeni dla rozwoju pasji i zainteresowań dzieci z niepełnosprawnościami | Marta Libiszowska–Jóźwiak – Specjalista ds. komunikacji Fundacja „Dom w Łodzi” |
4. | Mechanizmy działań dyskryminujących – pułapki psychologiczne | dr Marta Kucharska-Hauk - Instytut Psychologii Uniwersytetu Łódzkiego |
5 | Różnorodność i inkluzja w edukacji – wybrane aspekty wspierania uczniów z doświadczeniem migracji | dr Katarzyna Szostak-Król - Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 26 |
6 | Poznać się i zrozumieć – rola szkoły w kształtowaniu wzajemnego zrozumienia Łemków i Polaków | Barbara Duć - nauczycielka języka łemkowskiego w Szkole Podstawowe w Gładyszowie |
7 | Dzieci z dworca Brześć – o prawnych, społecznych | Marina Hulia - założycielka Szkoły Demokratycznej na dworcu w białoruskim Brześciu |
Część warsztatowa:
Lp. | Tytuł warsztatu | Prowadzący | Najważniejsze zagadnienia |
1. | Edukacja międzykulturowa | dr Adam Gogacz (Fundacja Centrum Doskonalenia Nauki)
| Idea kształcenia w klasie wielokulturowej, problematyka funkcjonowania w szkole osób |
2. | Szkoła Dramy Bohaterskiej Wyobraźni | Hanna Jastrzębska-Gzella(Stowarzyszenie Łódzka Akademia Dramy) | Opresja, dramatyczny trójkąt przemocy, wybrane techniki |
3. | Jak skuteczniej radzić sobie | Sylwester Janek (ROKOMI – Rozwój Kompetencji Miękkich, Szkoła Podstawowa nr 111 w Łodzi)
| Sposoby planowania i wdrażania działań profilaktycznych w zakresie antybullyingu w szkole, praktyczne porady w zakresie radzenia sobie z agresywnymi zachowaniami uczniów oraz procedura szkolną związana z przemocą rówieśniczą |
Proszę o zamieszczenie SZYBKIEJ INFORMACJI na tablicy ogłoszeniowej w pokoju nauczycielskim