Pragniemy Państwa zainteresować nową publikacją wydaną z inicjatywy i pod redakcją Pana Profesora Jacka Pyżalskiego pt. „Edukacja w czasach pandemii wirusa COVID-19. Z dystansem o tym, co robimy obecnie jako nauczyciele”.
Kształcicie obecnie Państwo swoich uczniów w formie zdalnej. Nikt takich działań, na taką skalę w Polsce do tej pory nie realizował, a nawet nie planował. Zadaniem książki jest pomoc i wsparcie w pokonywaniu barier zdalnego kształcenia i problemów wychowawczych z niego wynikających.
We wstępie publikacji Pan Profesor Pyżalski pisze Przygotowana przez nas publikacja nie tylko dotyczy palących pedagogicznych kwestii, ale zawiera opis praktycznych strategii i rozwiązań, które wydają się nam jako autorom warte polecenia. ….. składa się z rozdziałów diagnozujących sytuację i takich, które skupiają się na propozycjach oddziaływań pedagogicznych.
Publikacja zawiera następujące artykuły:
- Psychologiczna sytuacja dzieci i młodzieży w dobie epidemii / Wiesław Poleszak i Jacek Pyżalski
- Jak pracować z uczniem w kryzysie w czasie pandemii COVID-19? / Tomasz Bilicki
- Neurobiologiczny kontekst edukacji zdalnej / Marek Kaczmarzyk
- Co jest obecnie ważne, a co mniej w działaniach szkół i nauczycieli? / Jacek Pyżalski
- Relacje przede wszystkim – nawet jeśli obecnie jedynie zapośredniczone / Jacek Pyżalski i Wiesław Poleszak
- Cyfrowa edukacja – potencjał, procesy, modele / Marlena Plebańska
- Strategie kształcenia na odległość / Anna Koludo
- Mamy (za) duży wybór – jak nie zgubić się wśród narzędzi cyfrowych? / Natalia Walter
- Wstrzymaj siebie, rusz ucznia: e-nauczanie a e-twórczość / Jacek Ścibor
- Ocenianie w dobie koronawirusa / Danuta Sterna
- Różne konteksty nierówności cyfrowych a wyzwania dla zdalnej edukacji – propozycje rozwiązań / Piotr Plichta
- Jak nauczyciele mogą obecnie zadbać o swój dobrostan? /Marcin Zaród
- Organizacja zdalnego nauczania / Jędrzej Witkowski
- Czego możemy nauczyć się od tych, którzy prowadzą zdalną edukację od dawna? / Łukasz Tomczyk
Książka otrzymała pozytywną recenzje prof. dr hab. Macieja Tanasia i prof. dr hab. Henryka Mizerka o czym świadczy następujący tekst „Wartością książki jest zachowanie równowagi między warstwą teoretyczną i metodyczną jej treści. Została ona przygotowana z myślą o Czytelniku, który w sposób krytyczny i refleksyjny poszukuje inspiracji do poszukiwania sposobów rozwiązania problemów zawodowych oraz osobistych, z którymi – w tej skali – dotąd nie miał do czynienia”.
Głównym Partnerem Akademickim jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu – Wydział Studiów Edukacyjnych. Dystrybucją i promocją publikacji zajmuje się firma Edu.Akcja. Książkę można pobrać za darmo ze strony: https://zdalnie.edu-akcja.pl/
Miło nam poinformować, że Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego zostało partnerem merytorycznym tego przedsięwzięcia.