1. Wyniki analizy potrzeb beneficjentów projektu podstawą planowania doskonalenia zawodowego nauczycieli:
1.3 Wyniki analizy potrzeb beneficjentów projektu podstawą planowania doskonalenia zawodowego nauczycieli szkół współpracujących:
- Szkoły Podstawowej nr 4 w Łodzi
- Szkoły Podstawowej nr 199 w Łodzi
- Szkoły Podstawowej nr 2 przy Zespole Szkół Specjalnych w Warcie
- Szkoły Podstawowej w Starych Skoszewach
- Szkoły Podstawowej w Bełdowie
- Pijarskiej Szkoły Podstawowej Królowej Pokoju w Łowiczu
- Szkoły Podstawowej Specjalnej nr 97 w Łodzi
2. Rola planowania procesu dydaktycznego i monitorowania jego efektywności
- diagnostyczną - rozumianą jako rozpoznanie warunków zewnętrznych i wewnętrznych (potrzeb, oczekiwań, wymagań, zasobów indywidualnych i instytucjonalnych),
- twórczą – interpretowaną jako budowanie koncepcji pracy i strategii działań, określanie celów ogólnych,
- projektową – dotyczącą celów szczegółowych, opracowywania projektów/programów, planów działań oraz projektowania sposobów monitorowania i ewaluacji pracy.
- zasadą efektywności – dotyczącą:
- określenia celów i sposobów działania,
- dokonania realnej oceny możliwości osiągnięcia ustalonych celów,
- zapewnienia niezbędnych środków;
- zasadą legitymizacji – dotyczącą:
- włączenia do programu i planowanych działań celów placówki,
- konkretnego, merytorycznego, merytorycznego wskazania zasadności planowanego przedsięwzięcia,
- orientacji na uczniów;
- zasadą przejrzystości (transparencji) dotyczącą:
- stosowania ustalonych kryteriów planowania, realizacji i dokumentowania działań,
- możliwości monitorowania, kontrolowania działań na wszystkich etapach realizacji przedsięwzięcia,
- czytelności, logiczności planowania dla tych, których to dotyczy.
- opracowywanie i udostępnianie Materiałów szkoleniowych,
- prowadzenie konsultacji indywidualny i grupowych,
- recenzowanie materiałów wzorcowych i scenariuszy zajęć dydaktycznych,
- opracowanie komentarzy do nagranych lekcji,
- moderowanie spotkań sieci współpracy i samokształcenia.